Carina Lindberg arbetar som administratör på Survitec i Göteborg.
Hon har gått Kunskapsgruppens kurs  “Administratör och Koordinator”, och fritiden ägnas åt man och åtta barn.

Åtta barn?!
– Ja…
Finns det några likheter mellan att ha åtta barn,  och att jobba som administratör och koordinator på Survitec?
– Ja, massor. Det är många bollar i luften, mycket folk som drar i dig, du ska hinna med alla, och du ska prata med alla, och du ska vara trevlig mot alla. Så ja, det är mycket likheter.
Vad var det som fick dig att gå kursen “Administratör och koordinator”?
– För att jag även fått titeln “Koordinator”. Sen var det lite för att få hjälp i vardagen i jobbet, för vissa dagar känner jag att allt bara hopar sig, och jag vet inte vilken ordning jag ska börja i.
– Jag försöker verkligen börja med det äldsta mailet, och jag skriver på papper vad jag ska göra imorgon, och bockar av, men vissa dagar går det bara inte. Då har man tre stycken som står och drar i en, sen ringer det på Skype och samtidigt ringer det på Teams, sen ringer växeltelefonen… Då vill man gå hem.
– Sen var det ju det att Office var med där i. Det gjorde min dag. Det har jag faktiskt anammat, med kalendern som hon visade. Det var riktigt bra.
Precis, för detta är ju en utbildning som har fyra olika delar. Första delen är med en organisationspsykolog, – som pratar om ens roll på jobbet och hur man kan vara “spindeln i nätet”, – och hur man kan coacha uppåt och nedåt. Sen har vi ett pass om personlig effektivitet, – och ett pass om Office-paketet, – och så avslutar vi med Mia Törnblom som snackar – självledarskap och personlig utveckling.
– Alla bitarna var helt suveräna. Mia var också jättebra, för det var mycket självkännedom. Väldigt mycket.. Och det var så skönt att få det på pränt, att det finns andra med. Då kan man ta hennes tips och idéer. Det var suveränt. Så jag har nog tagit med mig utav allt. Riktigt bra kurs, måste jag säga.


Snabbfakta om Carina

Namn: Carina Lindberg
Ålder: 47
Bor: Alafors
Familj:
Man och 8 barn
Transportsätt till jobbet: Bil
Yrke: Administratör och Service Coordinator på Survitec i Göteborg
Det roligaste med mitt jobb: Alla problem som ska lösas
Min tråkigaste arbetsuppgift: Inventering
Det jag skulle bli ”egentligen”/Mitt drömjobb när jag var liten: Kock
Gör på fritiden: Tränar, långpromenader med hund, njuter av att vara ledig
Typisk jobblunch: Gårdagens middag
Lyssnar du på något när du jobbar?  Bandit Rock
Så vidareutvecklar jag mig i mitt jobb (förutom att gå på kurs):  Tar gärna på mig nya utmanade uppgifter
Ser på tv:
Dokumentärer och serier
Har gått Kunskapsgruppens kurs: Administratör och koordinator

Läs mer om kursen Administratör och koordinator här

Väntelista Vi informerar dig om denna kursen får lediga platser