Emelie Allansson är an av de otroligt duktiga utbildare vi använder. I veckan höll hon andra dagen av kursen ”Lär dig hantera svåra personalfrågor” i Göteborg.

  • Där pratar hon bland annat om vikten av att hålla isär sin privata och professionella roll när man är chef. Något som många tycker är svårt.

Där handlar det om att som chef lära sig ta tag i jobbiga situationer, och lösa dem på ett sätt som är så bra som möjligt både för verksamheten och de inblandade.
Och när man sitter där och lyssnar så slås man av hur mycket inte bara Emelie bidrar till att det blir en bra kurs. Även deltagarnas erfarenheter och kunskap delas och bidrar till att helheten blir bra.
– Jag brukar tänka på det som att vi tillsammans är en kör, där man vill att olika röster ska bidra för att helheten ska bli bra, säger Emelie.
Och bra blev det verkligen.
Hittills har alla deltagarna gett Emelie 5 av 5 för hennes insats och den körens lovsång lyder bland annat:
”Jätteduktig på att föreläsa och fick med sig alla. Det var en lärorik dag och bra balansgång mellan föreläsning och övningar.”
”Magiskt bra, engagerad och duktig!!”
”Inte bara duktig utan påläst, socialt begåvad och såg oss alla.”

Här hittar du en lista på 8 saker att tänka på vid svåra samtal

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Väntelista Vi informerar dig om denna kursen får lediga platser