
Utbildning
Proffsigt bemötande och bra service
En kurs för dig som tar emot kunder, besökare eller patienter. Kursen passar för dig som arbetar med att ta emot besökare i/på: Reception, bibliotek, vårdcentral, tandvårdsmottagning, skola, badhus… Ja, överallt där ditt jobb är att ge människor ett bra bemötande.
5 990 kr + moms
Online: 4 990 kr + moms
Du kanske borde gå en kurs i trevligt bemötande…
Inte för att du inte redan är ett proffs på det gör. Utan för att få ny inspiration och en boost i vardagen. För visst är det så att det är lätt att bara köra på i gamla hjulspår? Och göra som man alltid har gjort. Men ibland behöver man lyfta blicken och skaffa ny kunskap och inspiration. Annars blir arbetet lätt en tråkig rutin, och det kan spilla över på besökarna.
För dig som måste vara både skådespelare, förhandlare och ambassadör
Det här är kursen för dig som i din yrkesroll möter människor som är glada, rasande, tacksamma, besvikna och allt däremellan och lite till. Oavsett om du kallar de du möter för kunder, besökare, patienter, elever, låntagare eller något annat så är ditt bemötande avgörande för hur personen kommer att uppfatta er verksamhet. På så sätt är din roll väldigt viktig. Och inte alltid lätt. Du måste kunna variera mellan att vara pedagog, skådespelare, förhandlare, säljare och organisationens ambassadör på en och samma gång! Under utbildningen kommer du att få lära dig hur du kan bli bättre på alla de här bitarna. Så att till och med de mest missnöjda och besvärliga ”kunderna”, förutom att bli nöjda, också blir verksamhetens beundrare!
Ta inte bara hand om andra – ta hand om dig själv också
Kursens sista pass handlar om något som är minst lika viktigt som att ta hand om besökarna. Att du tar hand om dig själv. Här kommer du att lära dig hur du skapar balans och välmående så att du orkar ge bra service till andra.
Detta blir kul!
Och vet du va? Det kommer att bli en lustfylld dag där du kan fylla på batterierna, träffa likasinnade från andra verksamheter och få nya idéer och ny input. Bra både för dig och din arbetsgivare!
Därför är kursen bra för dig:
- Här får du kunskap och inspiration till att bli ännu bättre i din yrkesroll när det gäller att bemöta externa kontakter.
- Du kommer att ha roligt! Evas utbildningar är lustfyllda och du kommer skratta och ha trevligt. Och det är väl inte fel det heller?
Kursen passar dig som jobbar i:
Receptionen, i kundtjänst, på biblioteket, på vårdcentralen, tandläkarmottagningen, badhuset, skolan eller i en butik m.m.
Din fantastiska kursledare
När Eva Gyllensvaan talar om professionellt bemötande får du värdefulla insikter, både om professionellt bemötande i allmänhet och om din egen potential.
Genom sitt arbete på SAS och SAS Flight Academy, där hon byggde upp och ansvarade för produktområdet Human Relations Training Services, har Eva 20 års erfarenhet av att lära ut profesionellt bemötande och service. Bland tidigare kunder finns bland andra; Karolinska Sjukhuset, Försäkringskassan, Rikspolisstyrelsen, Sjöfartsverket, Folktandvården, Migrationsverket, Botkyrka Kommun, Kungliga Biblioteket och Lunds Lasarett.
Evas kurser är faktabaserade och presenteras på ett pedagogiskt och lättsamt sätt. Alla görs delaktiga. Du får med sig en rejäl dos nya praktiska kunskaper att använda i ditt arbete varje dag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, kreativa övningar, glada skratt och aha–upplevelser, allt i ett medryckande tempo.
”Eva är superbra. Man känner hur hon brinner för ämnen som hon tar upp, mycket proffsigt och intressant att lyssna på.”
Maria Hedhult, servicechef, Malmfältens folkhögskola och tidigare deltagare på Evas utbildning hos Kunskapsgruppen.
program för dagen
Ett proffsigt bemötande – varje gång
Det goda bemötandet
- Vad är god service och gott kundbemötande?
- Värdskap – ansvar och värme i kombination
- Att se kundens förväntningar och behov.
- Första intrycket = sanningens ögonblick
- Det goda bemötandets fyra hörnpelare
- Vem är till för vem? Testa dina attityder
10.20 Paus
Problembesökare eller besökare med problem?
- Att våga ta emot klagomål och missnöje
- Klagomålshantering och problemlösning
- Lär dig känna igen olika typer av klagomål
- När reptilhjärnan styr
- Thanks för telling me – att se klagomålet som en gåva
- Vänd missnöje till beundran
- 3 strategier för att hantera klagomål och missnöje
12.00 Lunch
13.00 Kommunikation, mer än bara ord
- Så använder vi ord, röst och kroppsspråk.
- Kroppsspråk – vilka signaler skickar vi?
- Hur tolkar omgivningen vårt kroppsspråk?
- Kommunikation i mötet med en besökare
- Konsten att lyssna
14.20 Eftermiddagskaffe med fika
14.40 Ta hand om dig själv – och inte bara om andra
- Hitta balans och välmående i vardagen
- Så hanterar du vardagsstressen
- Låt inte reptilhjärnan styra beteendet
15.45 Avslutning och wrap up
Behöver du boka hotell?
Använd våra rabattkoder!
Behöver du boende rekommenderar vi i första hand något av hotellen vi har ett rabattavtal med: Elite Hotels, Scandic Hotels eller Strawberry. De erbjuder rabatt till dig som deltar på våra utbildningar.
- Elite Hotels ger dig 15 % rabatt på bästa dagspris om du via telefon eller webb uppger företagskoden 20494015.
- Scandic Hotels ger dig 12 % på sina dagspriser. Uppge koden D000038639 när du bokar via webben, telefon eller mail.
- Strawberry ger dig 10 % på sina dagspriser. Uppge koden 60582415 när du bokar via webben, telefon eller mail.
I andra hand föreslår vi att du kikar på trivago.se, booking.com eller hotels.com. De är samlingssidor där du kan söka dig fram till hotell som ligger nära våra kurslokaler. Tveka inte att höra av dig till oss om du önskar tips på närliggande hotell.
Välkommen att anmäla dig och dina kollegor till utbildningen
Hålltider båda dagarna
08:30 | Registrering, kaffe/te smörgås |
09:00 | Kursen startar |
10.20 | Kaffe/te |
12:00 | Lunch |
14.20 | Eftermiddagsfika |
16:00 | Avslutning |
Kontakta gärna mig om du har frågor!
Fredrik bankler
Utbildningsansvarig
fredrik.bankler@kunskapsgruppen.se
031 – 22 24 55 / 0765-424 396