
Utbildning
Alla kan sälja
Kursen som ger medarbetarna ett mer säljande förhållningssätt
4 990 kr + moms
Till anmälanHar du kontakt med potentiella kunder?
Se dig som en säljare!
Detta är kursen för dig som i första hand arbetar med något annat än försäljning. Dock jobbar du på ett företag och därför är du faktiskt också en representant för ett varumärke och produkt eller tjänst – alltså en säljare.
Den här endagskursen kommer att ge massor av aha-upplevelser, tankeväckare och verktyg till alla som har låtit försäljningen komma i andra hand.
Försäljning är den absolut viktigaste pusselbiten i alla företag. Därför måste alla anställda ha grundläggande kunskaper om försäljning. I den stenhårda konkurrens som råder, behöver alla på ett företag som har externa kontakter vara säljmedvetna och slipa på färdigheter som leder till merförsäljning och fler och bättre affärer. Lär dig identifiera affärsmöjligheter och bidra till att både kunden och din chef i slutändan blir nöjda. Den här kursen lär dig att på finurliga sätt höja kundupplevelsen, öka merförsäljningen och minimera ekonomisk skada – samtidigt som ALLA blir mer nöjda!
Under kursen varvas teori med roliga övningar. Skratt blandas med konkreta verktyg som deltagarna kan applicera direkt efter kursen.
Till din chef
- Skapa en samsyn på företaget där alla med kundkontakt ser sig som potentiella säljare
- Låt dina anställda hitta motivationen till försäljning och ett ännu bättre kundbemötande
- Säkerställ att din personal ser merförsäljning som god service
- Låt personalen lära sig att ställa frågor som leder till fler och bättre affärer
- Ge dina medarbetare möjligheten att med enkla medel skapa en ännu bättre kontakt med nya och gamla kunder
OBS!
Jobbar du på ett privat företag? Då är du faktiskt i viss mån en säljare oavsett vilken titel du har. Under denna heldag så lär du dig knepen som gör att du kan representera ditt företag på ett ännu mer framgångsrikt sätt! Servicemedarbetare, administratör, projektledare eller chef – rusta dig för att identifiera och ta tillvara på säljchanserna som uppstår i vardagen!
Vem är säljare?
- Vanliga fördomar om vad försäljning är
- Alla är vi säljare och alla kan sälja
- Förmågan att oavsett roll skapa smarta win-win för ditt företag och kunden
Anpassa din kommunikation och vinn kundens förtroende
- Varför är personlig service och ett trevligt bemötande viktigare än någonsin?
- Förmågan att anpassa sitt sätt att kommunicera efter kundens
- Merförsäljning är lika med bra service!
Identifiera de säljtillfällen som dagligen riskerar att missas
- När ska man fråga om kunden vill köpa?
- Förmågan att etablera en ny relation på mindre än en minut
- Rädslan för att misslyckas är ofta större än lusten att lyckas
- Konsten att ställa de frågor som leder till avslut och ökad försäljning
- Det första intrycket – så lägger grunden för en bra relation!
- Gamla kontakter? Så lägger du grunden för en ännu bättre relation framåt
Så jobbar de bästa! Generera nya ambassadörkunder med enkla medel
- Duktig på ditt jobb men sämre på att sälja?
- Vad skiljer en dålig säljare från en bra?
- Konsten att hantera invändningar
- Konsten att överträffa en kunds förväntningar och vinna lojalitet
Din kursledare
Eric Thyrell
Eric Thyrell är föreläsaren som stått på scenen i olika former sedan barnsben. Detta märks tydligt i hans mycket underhållande och fängslande sätt att föreläsa.
Han har studerat ledarskap på Harvard business school, samt jobbat som chef och ledare.
Eric var nominerad till årets talare 2019, samt är även för tredje året i rad med på listan över de mest populära talarna i Sverige.
Behöver du boka hotell?
Använd våra rabattkoder!
Behöver du boende rekommenderar vi i första hand något av hotellen vi har ett rabattavtal med: Elite Hotels, Scandic Hotels eller Best Western Plus Time Hotel. De erbjuder rabatt till dig som deltar på våra utbildningar.
- Elite Hotels finns idag i 23 städer. Där får du 15 % rabatt på bästa dagspris om du via telefon eller webb uppger företagskoden 20494015.
- Scandic Hotels ger dig 12 % på sina dagspriser. Uppge koden D000038639 när du bokar via webben, telefon eller mail.
- Nordic Choice ger dig 10 % på sina dagspriser. Uppge koden 60582415 när du bokar via webben, telefon eller mail.
- Best Western Plus Time Hotel hittar du bara i Stockholm. Uppge företagskoden 01837750 när du gör din anmälan via webb, telefon eller mail så får du 18 % rabatt på bästa dagspris.
I andra hand föreslår vi att du kikar på trivago.se, booking.com eller hotels.com. De är samlingssidor där du kan söka dig fram till hotell som ligger nära våra kurslokaler. Tveka inte att höra av dig till oss om du önskar tips på närliggande hotell.
Välkommen att anmäla dig och dina kollegor till utbildningen
Hålltider för dagen
08:30 | Registrering, kaffe/te smörgås |
09:00 | Kursen startar |
10.20 | Kaffe/te |
12:00 | Lunch |
14.20 | Eftermiddagsfika |
16:00 | Avslutning |
KONTAKTA GÄRNA MIG OM DU HAR FRÅGOR!
Kicki Mutic
Kundserviceansvarig
kicki.mutic@kunskapsgruppen.se
031 – 22 24 50